Lifestyle   »   Forma i zdrowie   »   Dobra drzemka zdziała cuda - jak odnieść z niej jak najwięcej korzyści?

Forma i zdrowie

rss

Dobra drzemka zdziała cuda - jak odnieść z niej jak najwięcej korzyści?

2012.04.13//  D. Kwiecień
Wraz z mijającymi latami nasze podejście do niektórych rzeczy ulega zmianie. Kilkuletni chłopcy raczej nie interesują się swoimi rówieśnicami i twierdzą nawet, że one ich brzydzą. Dziś uganiamy się za spódniczkami i nie potrafimy sobie wyobrazić świata bez kobiet. Sprawa wygląda podobnie, gdy chodzi o drzemki. Pamiętacie leżakowanie w przedszkolu? To była raczej nielubiana część dnia. Po wielu latach marzymy o tym, by w ciągu dnia znaleźć chwilę czasu na przyjemną drzemkę. Nie jest to winą naszego lenistwa. Drzemki mają ogromne znaczenie dla organizmu, ale by wyciągnąć z nich jak najwięcej korzyści, trzeba umiejętnie podejść do tego tematu.
Zdrowie i energia - siła drzemki Odpowiednia drzemka...
Zdrowie i energia - siła drzemki ...może bardzo...
Zdrowie i energia - siła drzemki ...nas pobudzić

Czas na drzemkę
Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, dlaczego czujecie się senni po lunchu? Powodem jest rytm dobowy naszego organizmu. Czas między godziną 13., a 15. jest najodpowiedniejszy dla drzemki. Ładując swoje baterię w środku dnia nie ryzykujecie, że wieczorem będziecie mieć problemy z zaśnięciem.
Zdrowie i energia - siła drzemki Najlepszy czas...
Zdrowie i energia - siła drzemki ...jest między godziną 13...
Zdrowie i energia - siła drzemki ...a 15

„Hello darkness, my old friend…”
Ciemność naprawdę jest naszym przyjacielem. Jeśli chcemy ułatwić i uprzyjemnić sobie czas drzemki, musimy zadbać o to, by światło nie przeszkadzało nam zbytnio. Jeśli nie mamy możliwości opuścić rolet czy użyć zasłon, zainwestujmy w opaskę na oczy. Gdy wygramy walkę ze światłem, możemy poczuć się jak hrabia Dracula i oddać się błogiej drzemce.
Przeczytaj także: Chrapanie - jak pozbyć się tego problemu? »Nie przesadzaj
Zdarzało Wam się, że po przebudzeniu wcale nie czuliście się wypoczęci, a wręcz przeciwnie? Wydawało Wam się wtedy, że przed drzemką mieliście więcej mocy? Znamy przyczynę tego problemu. To zbyt długa drzemka! Gdy popołudniowe spanie trwa więcej niż 30 minut, gwarantujemy, że nie odniesiecie żadnych korzyści. Dlatego przed kolejną drzemką ustawcie swój budzik tak, by zaczął dzwonić za 35 minut. Skąd takie wyliczenia? Otóż jest to najlepsze rozwiązanie. Dzięki niemu macie 10 minut na zaśnięcie i 25 minut spokojnego snu.
Zdrowie i energia - siła drzemki Najskuteczniejsza drzemka...
Zdrowie i energia - siła drzemki ...nie trwa dłużej...
Zdrowie i energia - siła drzemki ...niż 30 minut

Temperatura też ma znaczenie
Podczas snu temperatura naszego ciała spada. Uczucie chłodu może nas obudzić wcześniej niż tego chcieliśmy i w efekcie nasza drzemka pójdzie na marne. Dlatego zadbajmy o to, by w pokoju było odpowiednio ciepło.
Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Zwiedzanie okolic jeziora Salton Sea

Źródło: mademan.com


Wpisz kod


Aby komentować pod stałym nickiem - lub zarejestruj.
Komentarze do:
Dobra drzemka zdziała cuda - jak odnieść z niej jak najwięcej korzyści?

Newsletter

Newsletter

W dziale Extreme

W dziale Motoryzacja

W dziale Sport

W dziale Kultura

W dziale High-Tech

W dziale Biznes, Finanse, Prawo

W dziale Gry



Do góry  //  Lifestyle   »   Forma i zdrowie   »   Dobra drzemka zdziała cuda - jak odnieść z niej jak najwięcej korzyści?