Lifestyle   »   Forma i zdrowie   »   Używaj tych metod, a zaśniesz bez problemu

Forma i zdrowie

rss

Używaj tych metod, a zaśniesz bez problemu

2012.11.05//  D. Kwiecień
Bezsenność i inne kłopoty ze snem są jednym z najczęstszych problemów zdrowotnych z jakimi zmaga się współczesna ludzkość. Cierpią na to zarówno nastolatkowie, jak i osoby w poważnym wieku. Czasem jest to skutkiem poważniejszych zmian w organizmie, jednak zazwyczaj możemy sobie z tym poradzić sami. Niestety większość z nas idzie na łatwiznę i wybiera alkohol lub środki farmaceutyczne. Tymczasem istnieją naturalne sposoby, które są dla nas zdecydowanie zdrowsze.
Bezsenność - łatwe i zdrowe metody na walkę z insomnią
Bezsenność - łatwe i zdrowe metody na walkę z insomnią
Bezsenność - łatwe i zdrowe metody na walkę z insomnią

Każdy z nas słyszał o sposobie polegającym na liczeniu owiec. Zazwyczaj jednak traktujemy go jako nieprawdziwy i nawet nie próbujemy sprawdzić jego działania na własnej skórze. Tymczasem ta metoda może naprawdę nam pomóc! Nie ma jednak nic niezwykłego w samych owcach. Zwierzęta możemy zastąpić czymkolwiek innym. Al Bundy lubił na przykład liczyć kobiece piersi. Tak więc obojętnym jest, co będziemy wizualizować. Najważniejsze to skupić się na liczeniu. Dlaczego to działa? Otóż psychologowie tłumaczą to w ten sposób, że nasz umysł skupia się wtedy na liczeniu owiec i ucieka od trosk i problemów dnia codziennego. Dzięki temu możemy łatwiej osiągnąć poczucie relaksu, które to pomaga nam szybciej zasnąć. Jeśli jednak liczenie na nas nie działa, możemy spróbować najzwyklejszych ćwiczeń oddechowych. Są one elementem jogi, ale można wykonywać je także na leżąco, bez specjalnych pozycji.
Przeczytaj także: Sen - 5 rzeczy, których o nim nie wierz »Większości ludzi ciężko jest zasnąć, ponieważ ich umysł wypełniają myśli na temat tego co im się przydarzyło w ciągu dnia oraz nadchodzących wyzwań i obowiązków. Nocne analizy zazwyczaj nie przynoszą żadnych efektów oprócz nieprzespanej nocy. Jak wiec poradzić sobie z tą skłonnością naszego umysłu? Otóż warto założyć sobie dziennik, w którym każdego wieczoru będziemy umieszczać nasze myśli. „Wylewajmy” tam wszystko, co nas trapi, a sen powinien przyjść zdecydowanie szybciej. Ponadto odczytywanie takich zapisków po kilku latach będzie ciekawym doświadczeniem. Da nam to możliwość przemyślenia swoich osiągnięć i upłyniętego czasu.
Bezsenność - łatwe i zdrowe metody na walkę z insomnią
Bezsenność - łatwe i zdrowe metody na walkę z insomnią
Bezsenność - łatwe i zdrowe metody na walkę z insomnią

Stan naszego umysłu odgrywa ogromną rolę w kwestii zaśnięcia. Dlatego, jeśli nie chcemy się godzinami przewracać z boku na bok, powinniśmy odpowiednio o niego zadbać. Złym pomysłem jest słuchanie głośnej muzyki albo oglądanie emocjonujących programów telewizyjnych przed pójściem do łóżka. Nasz umysł jest wtedy bardzo pobudzony, co nie jest sprzyjającym warunkiem do zaśnięcia. Zdecydowanie lepiej jest spróbować go po prostu zanudzić. Jak to zrobić? Jeśli kompletnie nie interesujemy się ekonomią, możemy sprawdzić notowania giełdy i poczytać o jakiś spekulacjach. Dobrym sposobem jest także sięgnięcie po nudną książkę, oglądanie telenoweli albo jakiekolwiek inne zajęcie, które w ogóle nas nie interesuje.
Przeczytaj także: Chrapanie - jak pozbyć się tego problemu? »Ważne jest również to, by dostosowywać się do swojego zegara biologicznego. Otóż w dużym uproszczeniu nasz organizm w zależności od pory dnia uwalnia odpowiednią ilość hormonów, by regulować poziom energii. Nie powinniśmy więc serwować mu częstych zmian. Postarajmy się zasypiać i budzić o podobnej porze, a organizm to sobie zakoduje i szybciej będzie zapadał w sen. Warto również, przynajmniej na jakiś czas, zrezygnować z popołudniowych drzemek. One bardzo źle oddziałują na nasz zegar biologiczny, zakłócając równowagę hormonalną i wywołując problemy z zaśnięciem w nocy.
Bezsenność - łatwe i zdrowe metody na walkę z insomnią
Bezsenność - łatwe i zdrowe metody na walkę z insomnią
Bezsenność - łatwe i zdrowe metody na walkę z insomnią

Sprawa snu nie zależy jednak tylko i wyłącznie od umysłu. Ważna jest również kondycja naszego ciała. Napięte z powodu stresu mięśnie z pewnością nie ułatwią nam szybkiego zaśnięcia. Co więc zrobić, jeśli nie mamy możliwości poddawania się codziennemu masażowi? Dobrym wyborem będzie odrobina relaksu w wannie wypełnionej gorącą wodą. To pozwoli ukoić zmęczone mięśnie, a nasze ciało poczuje się odprężone. Teraz powinniśmy usnąć zdecydowanie szybciej.
Przeczytaj także: Jak zwlec się z łóżka, gdy za oknem ziąb? »Oprócz powyższych sposobów, warto wziąć sobie także do serca kilka innych zaleceń, które pomogą nam zasnąć szybciej. Przede wszystkim powinniśmy ograniczyć spożycie kawy i herbaty po godzinie osiemnastej. Zamiast tego zdecydowanie lepiej jest wybrać napoje ziołowe, jak na przykład rumianek. Gdy zjemy kolację, odpuśćmy sobie również słodzone napoje i desery. Warto także dołączyć do swojej diety produkty pełnoziarniste, które pozwalają regulować poziom cukru we krwi. Pozwala to uniknąć jego nagłych skoków, które często uniemożliwiają zasypianie.
Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Zwiedzanie okolic jeziora Salton Sea



Wpisz kod


Aby komentować pod stałym nickiem - lub zarejestruj.
Komentarze do:
Używaj tych metod, a zaśniesz bez problemu

Newsletter

Newsletter

W dziale Sport

  • Często można usłyszeć, czy też przeczytać zdanie, że z tzw. dopingu korzysta wielu sportowców...

W dziale Motoryzacja

W dziale Extreme

W dziale Biznes, Finanse, Prawo

  • Zakup mieszkania lub domu często wiąże się z bardzo dużym zadłużeniem w banku. Kredyt, który...

W dziale Gry

W dziale Kultura

W dziale High-Tech



Do góry  //  Lifestyle   »   Forma i zdrowie   »   Używaj tych metod, a zaśniesz bez problemu