Lifestyle   »   Forma i zdrowie   »   Wykorzystaj nocny odpoczynek w 100 procentach

Forma i zdrowie

rss

Wykorzystaj nocny odpoczynek w 100 procentach

2011.05.23//  D. Kwiecień
Zdajemy sobie doskonale sprawę z ogromnego znaczenia nocnego odpoczynku dla naszego zdrowia. Niestety brak czas, tryb życia i choroby cywilizacyjne przeszkadzają nam w najbardziej efektywnym wykorzystaniem czasu regeneracji. Jesteśmy również przekonani, że nocny odpoczynek to tylko i wyłącznie sen. Nic bardziej mylnego. Poznajcie kilka kwestii, które warto włączyć do swoich nawyków i poprawić w ten sposób jakość życia.
Dbaj o zdrowie - nocny odpoczynek Nie tylko sen...
Dbaj o zdrowie - nocny odpoczynek ...ma wpływ na...
Dbaj o zdrowie - nocny odpoczynek ...Twoje samopoczucie

„Jak sobie pościelisz, tak się wyśpisz!” – głosi stare przysłowie. W takich sentencjach zawsze ukryta jest jakaś prawda i ten przypadek również nie jest wyjątkiem. Zadbajmy o regularną wymianę całej pościeli. Po pierwsze uzyskamy efekt świeżości i o wiele przyjemniej będzie wtedy położyć się w łóżku. Pościel gromadzi na sobie wszelkiej maści zanieczyszczenia i brud, które później wcierają się w naszą skórę. Nie jest to na pewno zdrowe i przyjemne.
Dbaj o zdrowie - nocny odpoczynek Przygotuj zestaw...
Dbaj o zdrowie - nocny odpoczynek ...ubrań już...
Dbaj o zdrowie - nocny odpoczynek ...wieczorem

Ile to już razy przeklinałeś rano i biegałeś po całym domu, próbując wybrać zestaw ubrań? Pół biedy, gdy obudziłeś się razem z budzikiem. Jeśli zaspałeś to sytuacja jest zdecydowanie gorsza, a Ty masz ograniczony czas na przygotowanie się do wyjścia z domu. Zadbaj o jak najbardziej komfortowe rozpoczęcie nowego dnia i pozbycie się niepotrzebnego stresu. Zajrzyj do szafy i wybierz ubrania już wieczorem, przed położeniem się do snu. Łączy się z tym kolejna zaleta. Robiąc to wieczorem kiedy masz dużo czasu, jesteś spokojniejszy i zmniejszasz ryzyko zaliczenia jakiejś modowej wpadki.
Przeczytaj także: Spij lepiej - czyli jak walczyc z bezsennoscia »Masz problem ze swoimi ustami, które są suche czy spękane? Załatw sprawę podczas wieczornego mycia zębów! Wystarczy, że przez kilka sekund „przejedziesz” szczoteczką po wargach. Pozbędziesz się dzięki temu złuszczonej i suchej skóry. Możesz dodatkowo zastosować jakiś balsam do ust, a rano poczujesz się zdecydowanie lepiej.
Dbaj o zdrowie - nocny odpoczynek Dobrze jest...
Dbaj o zdrowie - nocny odpoczynek ...poświęcić kilka...
Dbaj o zdrowie - nocny odpoczynek ...minut na ćwiczenia

Warto także skusić się wieczorem na kilka minut ćwiczeń. Rozciąganie mięśni przed snem dobrze wpłynie na wygląd Twojej sylwetki, a Twoje ciało stanie się bardziej elastyczne. Na dodatek taki drobny wysiłek pomaga się zrelaksować. Dzięki temu łatwiej zaśniemy, a rano poczujemy się zdecydowanie lepiej.
Dbaj o zdrowie - nocny odpoczynek Odpocznij przed...
Dbaj o zdrowie - nocny odpoczynek ...snem od...
Dbaj o zdrowie - nocny odpoczynek ...sprzętów elektronicznych

Ta rada może być trudna do zastosowania w dzisiejszych czasach, ale warto na jakiś czas przed snem odłączyć od kontaktu urządzenia elektryczne takie jak telewizor czy komputer. Naukowcy twierdzą, że energia emitowana przez ten sprzęt, źle wpływa na produkcję melatoniny przez nasz organizm. Ten hormon odpowiada za regulowanie trybu snu w naszym ciele. Nawet jeśli naukowcy się mylą, to wyłączenie sprzętu elektronicznego ma swoje plusy. Przed snem potrzebujemy relaksu, spokoju i wyciszenia. Telewizor czy komputer służą raczej do skupienia uwagi przez odbieranie wszelkiego rodzaju bodźców. To nie jest dobra metoda na przygotowanie się do snu.

Dobrym pomysłem nie jest również picie przed snem kawy, napojów energetycznych czy zbyt dużych ilości alkoholu. To wszystko rozbudza nasz organizm i źle wpływa na naszą regenerację podczas snu. Na dodatek te napoje wysuszają skórę i prowadzą do jej szybszego starzenia. Zdecydowanie lepszym wyborem będzie po prostu ciepła herbata.
Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Zwiedzanie okolic jeziora Salton Sea



Wpisz kod


Aby komentować pod stałym nickiem - lub zarejestruj.
Komentarze do:
Wykorzystaj nocny odpoczynek w 100 procentach

Newsletter

Newsletter

W dziale Sport

W dziale High-Tech

W dziale Gry

W dziale Kultura

W dziale Motoryzacja

W dziale Extreme

W dziale Biznes, Finanse, Prawo



Do góry  //  Lifestyle   »   Forma i zdrowie   »   Wykorzystaj nocny odpoczynek w 100 procentach