Lifestyle   »   Forma i zdrowie   »   Gdy temperatura spada, a metabolizm zwalnia. Jak utrzymać wagę w ryzach?

Forma i zdrowie

rss

Gdy temperatura spada, a metabolizm zwalnia. Jak utrzymać wagę w ryzach?

2012.10.29//  D. Kwiecień
Jesień to nie tylko pora, w której tęsknimy za ciepłymi promieniami słońca i roznegliżowanymi kobietami na plażach i ulicach. W tym okresie dzieją się również inne, bardzo ważne rzeczy. Wraz ze spadającą temperaturą, nasz metabolizm zwalnia i chętniej magazynuje spożywaną żywność, zamiast ją spalać. Sprzyja to więc nabieraniu masy ciała i gdy nadchodzi wiosna, mamy więcej kilogramów, niż byśmy sobie tego życzyli. Dlatego w tym czasie powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na tę kwestię. Zaniedbanie tego nie tylko zaowocuje niepożądaną przez nas sylwetką, ale może również prowadzić do różnych chorób. Wystarczy jednak wprowadzić do swojego codziennego życia kilka nawyków, by oddalić od siebie ten problem.
Zdrowie - jak utrzymać sylwetkę i wagę jesienią oraz zimą
Zdrowie - jak utrzymać sylwetkę i wagę jesienią oraz zimą
Zdrowie - jak utrzymać sylwetkę i wagę jesienią oraz zimą

Przede wszystkim proponujemy wzięcie rozwodu z windą. Za każdym razem, gdy zamiast podróży w kabinie wybieramy schody, pozbywamy się części kalorii. Ponadto kształtujemy mięśnie łydek i wzmacniamy uda. Gdy jednak nasze mieszkanie lub biuro znajduje się na 11. piętrze, trudno od razu pokonać tę odległość na własnych nogach. Podejdźmy więc do tego z rozsądkiem i podejdźmy do tego wyzwania metodą małych kroków. Jak to rozumieć? Otóż na początku można przebyć tylko trzy piętra schodami i dopiero wtedy wezwać windę. Po tygodniu zwiększmy tę odległość i krok do kroku dążmy do wyznaczonego celu.
Przeczytaj także: W zdobywaniu seksualnych szczytów pomoże Ci wspinaczka »Taka dawka ruchu nie wystarczy jednak, jeśli chwilę później mamy spędzić osiem godzin przed ekranem komputera. Dlatego raz na godzinę wstańmy na minutę i rozciągnijmy się trochę. Zamiast prosić współpracownika o kawę, sami pójdźmy do kuchni. Takie drobnostki mają ogromny wpływ na nasze zdrowie, bo podnoszą poziom tętna, co pomaga w spalaniu kalorii. Po zjedzonym lunchu warto również zrobić sobie mały spacer, a do biura wrócić oczywiście schodami.
Zdrowie - jak utrzymać sylwetkę i wagę jesienią oraz zimą
Zdrowie - jak utrzymać sylwetkę i wagę jesienią oraz zimą
Zdrowie - jak utrzymać sylwetkę i wagę jesienią oraz zimą

Aktywność fizyczna powinna towarzyszyć nam również po pracy. Nie muszą to być ciężkie treningi. Wystarczy umówić się ze znajomymi na mecz piłki nożnej albo squash. Na naszą kondycję mogą mieć również gry wideo. Nie chodzi tu jednak o kilkugodzinne siedzenie przed ekranem. Zamiast tego lepiej jest wybrać gry, które korzystają z czujników ruchu.
Przeczytaj także: Szybki numerek dobry na wszystko. Korzyści z uprawiania seksu »Ważne jest również to, by się nie przejadać. Jest kilka trików, które nam to ułatwią. Jednym z nich jest spożywanie posiłku z małego talerza. Nawet jeśli weźmiemy dokładkę, nie będzie to duża porcja, a my będziemy przeświadczeni o tym, ze zjedliśmy już dużo. Przed zamówieniem kolejnego posiłku poczekajmy jednak 5-10 minut. Nasz żołądek wysyła z opóźnieniem informacje o nasyceniu i może się okazać, że wcale nie musimy już jeść. To jednak nie wszystko! Przed posiłkiem dobrze jest także wypić pół szklanki wody, która wypełni żołądek.
Zdrowie - jak utrzymać sylwetkę i wagę jesienią oraz zimą
Zdrowie - jak utrzymać sylwetkę i wagę jesienią oraz zimą
Zdrowie - jak utrzymać sylwetkę i wagę jesienią oraz zimą

Z jedzeniem wiąże się również inna metoda. Otóż warto raz na tydzień zrobić sobie pewnego rodzaju głodówkę. Zamiast jedzenia spożywajmy wtedy mnóstwo wody. Śniadanie możemy sobie urozmaicić szklanką świeżego soku lub kawą z owocami. Taki rodzaj szybkiej diety pozwala oczyścić się naszemu organizmowi. Unikajmy jednak wtedy wszelkiego rodzaju ćwiczeń.
Przeczytaj także: Powody, dla których warto pływać »Po tych wszystkich wysiłkach zasługujemy na porządny sen. Nocny odpoczynek jest niezwykle ważny dla utrzymania wagi na odpowiednim poziomie. Podarujmy więc naszemu organizmowi 7-8 godzin spokojnego snu, który pozwoli się zregenerować.
Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Zwiedzanie okolic jeziora Salton Sea



Wpisz kod


Aby komentować pod stałym nickiem - lub zarejestruj.
Komentarze do:
Gdy temperatura spada, a metabolizm zwalnia. Jak utrzymać wagę w ryzach?

Facebook

Alkohole    Dieta    Kosmetyki    Moda    Moda męska    Modelki    Odzież męska    Odżywianie    Party    Perfumy    Pielęgnacja    Podróże    Porady męska moda    Sesje zdjęciowe    Styl życia    Trening    Woda toaletowa    Zdrowie    Zegarki    Ćwiczenia fizyczne   

Newsletter

Newsletter

W dziale Motoryzacja

W dziale High-Tech

W dziale Gry

W dziale Extreme

W dziale Kultura

W dziale Sport

W dziale Biznes, Finanse, Prawo



Do góry  //  Lifestyle   »   Forma i zdrowie   »   Gdy temperatura spada, a metabolizm zwalnia. Jak utrzymać wagę w ryzach?