Lifestyle   »   Forma i zdrowie   »   Mięśnie grzbietu - jak wzmocnić mięśnie stabilizujące kręgosłup

Forma i zdrowie

rss

Mięśnie grzbietu - jak wzmocnić mięśnie stabilizujące kręgosłup

2010.06.11//  I. Rupa
Silne mięśnie brzucha to marzenie wielu facetów. Musimy także pamiętać o dobrej formie naszego kręgosłupa! Sześciopak na brzuchu może świadczyć o tym, że nasz kręgosłup jest przeciążony od nadmiaru brzuszków!

Oto kilka prostych ćwiczeń, które zregenerują nasz kręgosłup i pomogą nam rozwinąć mięśnie grzbietu.
Mięśnie grzbietu Od robienia brzuszków...
Mięśnie grzbietu ...nasz kręgosłup...
Mięśnie grzbietu ...może być przeciążony

  • Mostek boczny
Mostek boczny to ćwiczenie, które doskonale wzmacnia te mięśnie, które stabilizują kręgosłup przy wyginaniu na boki. Połóżmy się na prawym boku i unieśmy tułów, opierając się na prawym przedramieniu - dla zachowania równowagi podpierajmy się lewą ręką. Prawa ręka powinna być zgięta pod kątem 90 stopni, a dłoń zaciśnięta w pięść. Lewą dłonią chwyćmy się za bark, żeby ustabilizować staw. Tułów musi być prosty jak struna, a mięśnie bioder, pleców, brzucha i nóg - napięte.
Mięśnie grzbietu Róbmy takie ćwiczenia...
Mięśnie grzbietu ...które zregenerują...
Mięśnie grzbietu ...nasz kręgosłup

  • Spięcia mięśni brzucha
Klasyczne brzuszki to przeciążają nasz kręgosłup. Równie skuteczne w budowaniu kaloryfera, a znacznie bezpieczniejsze, są spięcia brzucha, czyli tzw. spiętki, które nie powodują przeciążeń kręgosłupa. Połóżmy się, więc na plecach z nogami ugiętymi w kolanach. Dłonie wsuńmy pod plecy na wysokości lędźwi - łokcie unieśmy. Mięśnie brzucha muszą być apięte i nie rozluźniając ich, unieśmy głowę, kark i klatkę piersiową, tak by łopatki oderwały się od podłoża.

  • Wymachy
Tradycyjne ćwiczenie na wzmocnienie mięśni grzbietu - unoszenie tułowia z leżenia na brzuchu dla zwykłego „biurowca” jest zbyt obciążające. Klęknijmy, podeprzyjmy się na rękach, tak by i uda, i ramiona były pionowo. Następnie wyciągnijmy prawą rękę przed siebie, jednocześnie prostując lewą nogę – to o wiele przyjemniejsza forma ćwiczeń.

Ćwiczenia powtarzajmy seriami zaczynając od 2, stopniowo zwiększając ich ilość. Tak samo z powtórzeniami. Efekty gwarantowane, a i nasza forma będzie o wiele lepsza.
Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Zwiedzanie okolic jeziora Salton Sea



Wpisz kod


Aby komentować pod stałym nickiem - lub zarejestruj.
Komentarze do:
Mięśnie grzbietu - jak wzmocnić mięśnie stabilizujące kręgosłup

Newsletter

Newsletter

W dziale Motoryzacja

W dziale High-Tech

W dziale Biznes, Finanse, Prawo

W dziale Gry

W dziale Extreme

W dziale Sport

W dziale Kultura



Do góry  //  Lifestyle   »   Forma i zdrowie   »   Mięśnie grzbietu - jak wzmocnić mięśnie stabilizujące kręgosłup